Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys

Oletko Facebookissa?

Olen
- 38 (73.1%)
En ole
- 13 (25%)
Mikä?
- 1 (1.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 49

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Siirry alas

Kirjoittaja Aihe: Facebook  (Luettu 8883 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ihmenuorukainen

• Vieras
Vs: Facebook
« Vastaus #100 : 02.02.10 - klo:23:10 »
Onko Näkökulmalla Facebookkiin langenneita?
Olen langennut, tosin kohtuukäyttäjä. Osa päivittää tilatietojaan niin ahkerasti että välillä epäilyttää onko ne netin äärellä 24/7.

FB on ihq! Mä oon ihan sikakoukussa! Tosin aina silloin kun on jotain tähdellisempää tekemeistä, FB pyrkii jäämään sivuun kokonaan. Eli ajankulua kuitenkin suuremmilta osin.

Oon saanu myös ilmeisen tekaistuilta profiileilta pari vittuiluviestiä. Syynä liittyminen väärään, poliittisesti orientoituneeseen ryhmään.

Ja kiusausta esiintyy - laittavat kiertämään viestejä, joiden mukaan se tai tuo tyyppi on hakkeri tai se tai tuo ryhmä pedofiiliryhmä. Ihmiset uskovat ja kopioivat viestit, aiheuttaen todennäköisesti suurta mielipahaa. Juoruilu/kiusaaminen vietynä globaaliin mittakaavaan.

Voi olla että joku päivä sitä saa FB:stä tarpeekseen. Sitä odotellen.
Kirjattu

Hippi

• Kaappitosikko™
  • Poissa Poissa
  • I have a Dream
« Vastaus #101 : 03.02.10 - klo:07:33 »
Olen nyt ollut himpun verran yli vuoden Facebookissa ja edelleen on ne samat viisi kaveria, jotka heti alkuunsa tuli hankituksi. En ole koukussa, vaikka se on jatkuvasti yhdellä välilehdellä auki, kun olen kotikoneellani. Välillä tulee vilkaistua tyttöjeni tilapäivityksiä ja heitettyä joku kommentti.

Jonkusen tilapäivityksen olen itsekin laittanut, joskaan en ole välittänyt omia syvimpiä tuntojani tilittää tätä kautta muiden luettavaksi. Muutaman viimeisen kuukauden aikana päivitykseni ovat koskeneet lähinnä Aatu-kissan toilailuja, joista kaverini vaikuttavat kovin innostuneilta :)

Joitain kutsuja yhteisöihin olen saanut, mutta en niistä juurikaan ole piitannut. Yhtenä tulee mieleen tämä Yle-maksua vastustava yhteisö. Sovelluksista olen hyväksynyt vain 'mikä rotukissa olisit', jonka mukaan olisin norjalainen metsäkissa, mikä ilahdutti suuresti.

Siinäpä nuo vuoden kokemukset. En kaipaa suurta kaverijoukkoa joistain muinoisista koulukavereista tai nykyisistä tai entisistä työkavereista. Nuo omat lapset ja pari muuta riittävät mainiosti. Ehkä en ole osannut löytää Facebookin syvintä olemusta, sillä se ei ole minua oikein sytyttänyt liekkeihin tai sitten olen vain liian umpimielinen tuollaisen välineen käyttöön.
Kirjattu
When the power of love overcomes the love of power the world will know peace. - Jimi Hendrix

Gingston

• Paikalla Paikalla
  • Kädet ylös!
« Vastaus #102 : 03.02.10 - klo:10:18 »
Facebookkiin liittyminen oli aluksi lievä shokki, yleensä omaksun uudet sivut nopeasti mutta kesti pitkään ennenkuin sain jotain tolkkua facebookista. Toinen asia joka kauhistutti oli että tunsin kuin olisin jäänyt jostain paitsi kun entiset luokkakaverit olivat keskenään facebook kavereita, mutta jossain vaihessa huomasin ettei facebook kaveruus ole kovin syvällistä. On kuitenkin väärin sanoa että facebook kaveruus olisi vain pinnallista ja tilapäivitykset turhanpäiväisiä, facebookin avulla voi sopia kavereiden kanssa tapaamisia, saada tiedon siitä ketä on menossa viihteelle tai sitten yhdistää menoja. Ihmisiä oppii myös tuntemaan sen mukaan miten he toimivat facebookissa ja mihin ryhmiin liittyvät, ottaen tietysti huomioon ettei aina tiedä motiiveja. Käyn joka päivä tarkistamassa facebookin, mutta en jää sen pidempään roikkuun jos mitään uutta ei ole tapahtunut. Facebook on minulle sosiaalisten suhteiden täydennystä reaalimaailman sosiaalisten suhteiden rinnalla, ihmisten tapaaminen ei rajoitu yhteen kertaan puolessa vuodessa tai kuukaudessa vaan voi muistuttutaa itseään ja kaveriaan että oli mukavaa kun viimeksi nähtiin.
Kirjattu
___(Y) (Y) ____
__(-.- )( -.-) ___
(")("))cc((")(")

Turbo-Diesel

• Poissa Poissa
« Vastaus #103 : 03.02.10 - klo:10:23 »
Nyt kun olen tutustunut aiheeseen tässä ketjussa niin pelkoni FB:tä kohtaan eivät ole hälvenneet.
FB vaikuttaa minulle liian sosiaaliselta medialta, liian tavallista ihmisyhteisöä vastaavalta.

Toisaalta, siihen voi jäädä myös koukkuun, jos Jokelamaniac on jäänyt koukkuun niin minäkin voisin jäädä.

Näyttää siis siltä että minun on parempi pysyä sieltä poissa.

Toisaalta olisi mukava välillä kokeilla jotain muuta nettielämää kuin tätä kekustelupalstaelämää.
Kunpa jollakin olisi jotain enemmän positiivisia toiveita herättävää tietoa FC:stä.
Näillä tiedoilla en viitsi lähteä seikkailumatkalle joka todennäköisesti pättyisi nolosti.

.
Kirjattu
TD

Ihmenuorukainen

• Vieras
« Vastaus #104 : 05.02.10 - klo:00:17 »
Paras puoli FB:ssä on kuitenkin ehkä se, että jos tulee muuta tekemistä, koko homman voi jättää päiviks tai viikoiks sikseen - ja palata sitten takaisin kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Mitään tärkeää tulee tuskin missanneeksi...

Mullon ny taas kausi, että alan olla ihan täynnä FB:tä. Vanhat kaverit kehittelee monenkytä kommentin ketjuja, jotka koskee - alkoholia, viinaa, ryyppäämistä ja kännäämistä. Jos 30 henkeä on todennut, että ryyppääminen estää flunssatartunnat, niin kai sen on pakko olla niin! Joku tuttu pilaa koko palstan lähettämällä 10 minuutin välein uuden videolinkin YOUTUBEEN - bändit ovat järjestäin itselle vastenmielisiä. Ja ennen kaikkea tulee olo, et koko homma on pelkkää vuorovaikutuksen illuusiota.

Näkkärillä sentäs - kaikki kunnia kaikille osanottajille - yritetään vääntää jonkinlaista asiaa kuitenkin.

TIetysti jos vielä esim. täytyy kaverilta X kysyä joku lyhyt ATK-aiheinen vinkki, turvaudun FB:n INBOXiin, tavallaan vielä matalampi lähestymiskynnys kuin sähköpostissa.
Kirjattu

Hippi

• Kaappitosikko™
  • Poissa Poissa
  • I have a Dream
« Vastaus #105 : 05.02.10 - klo:07:57 »

En muista mainitsinko jo, että olen FB:ssä tyttönimelläni sen vuoksi, että jos joku muinainen koulukaverini sattuisi tunnistamaan ja olemaan kiinnostunut. Olen merkannut myös kouluni, joten sieltä käsin tulee minulle vinkkejä samaa koulua käynneistä. Toistaiseksi olen havainnut vain yhden tutun nimen, mutta hän ei ollut muuten kuin nimeltä tuttu rinnakkaisluokalta, joten "kaveruutta" ei tullut nytkään solmittua. Kukaan vanha koulukaverini sen sijaan ei ole minua "löytänyt", mutta en osaa olla tästä mitenkään pahoillani.

Ainoa uusi kaveripyyntö on tullut täysin tuntemattomalta henkilöltä, joten hän lienee arponut väärän henkilön kutsuun. Tyttönimelläni minulla on kokonimikaimoja, joten siksi noita huteja voi tullakin.

Ei olisi mikään kynnys jättää FB avaamatta, sillä näiden FB-kavereiden kanssa olen muutenkin lähes päivittäin tekemisissä lukuunottamatta tuota USA:ssa asustavaa serkkuani.
Kirjattu
When the power of love overcomes the love of power the world will know peace. - Jimi Hendrix

Turbo-Diesel

• Poissa Poissa
« Vastaus #106 : 05.02.10 - klo:10:46 »

En muista mainitsinko jo, että olen FB:ssä tyttönimelläni sen vuoksi, että jos joku muinainen koulukaverini sattuisi tunnistamaan ja olemaan kiinnostunut. Olen merkannut myös kouluni, joten sieltä käsin tulee minulle vinkkejä samaa koulua käynneistä. Toistaiseksi olen havainnut vain yhden tutun nimen, mutta hän ei ollut muuten kuin nimeltä tuttu rinnakkaisluokalta, joten "kaveruutta" ei tullut nytkään solmittua. Kukaan vanha koulukaverini sen sijaan ei ole minua "löytänyt", mutta en osaa olla tästä mitenkään pahoillani.

Ainoa uusi kaveripyyntö on tullut täysin tuntemattomalta henkilöltä, joten hän lienee arponut väärän henkilön kutsuun. Tyttönimelläni minulla on kokonimikaimoja, joten siksi noita huteja voi tullakin.

Ei olisi mikään kynnys jättää FB avaamatta, sillä näiden FB-kavereiden kanssa olen muutenkin lähes päivittäin tekemisissä lukuunottamatta tuota USA:ssa asustavaa serkkuani.

Olen saanut hyvää informaatiota FB:stä
kiitos ja kumarrus

Saamani informaatio on vahvistanut ennakkolulojani.
Vaikka tuollainen kansakäyminen onkin kenties luonnollista ja vaikka jollakin tasolla sen puute vaivaa minua, se ilmenee ikäänkuin tyhjänä tunteena, jotain puuttuu.

Mutta kokemuksesta tiedän että en pysty siihen.  Jostakin syystä sellainen herättää torjuntareaktion ja tulee samanlainen olo kuin selvin päin pikkujouluissa tai coctail- lutsulla,  että tästä tilanteesta pitää päästä tästä eroon. 

Sosiaalinen small- talk on kertakaikkiaan liian vaativaa ja liian vähän antavaa. No, pikkujouluissa, kännissä pikkutunneilla, kaikki on vähän eri tavalla, kun jokainen vain örveltää enemmän tai vähemmän eikä jutuissa enää ole pätä eikä häntää, mutta facebookissa tällaista pakotietä ei taida olla.  :)

Kirjattu
TD

Aelita

• Poissa Poissa
« Vastaus #107 : 05.02.10 - klo:13:42 »

Saamani informaatio on vahvistanut ennakkolulojani.
Vaikka tuollainen kansakäyminen onkin kenties luonnollista ja vaikka jollakin tasolla sen puute vaivaa minua, se ilmenee ikäänkuin tyhjänä tunteena, jotain puuttuu.

Mutta kokemuksesta tiedän että en pysty siihen.  Jostakin syystä sellainen herättää torjuntareaktion ja tulee samanlainen olo kuin selvin päin pikkujouluissa tai coctail- lutsulla,  että tästä tilanteesta pitää päästä tästä eroon. 

Sosiaalinen small- talk on kertakaikkiaan liian vaativaa ja liian vähän antavaa. No, pikkujouluissa, kännissä pikkutunneilla, kaikki on vähän eri tavalla, kun jokainen vain örveltää enemmän tai vähemmän eikä jutuissa enää ole pätä eikä häntää, mutta facebookissa tällaista pakotietä ei taida olla.  :)

Mutta eihän facebookissa ole mikään pakko harrastaa sosiaalista small-talkia. Voit vain thedä oman profiilin, laittaa sinne juuri niin paljon tai vähän ja juuri sellaista informaatiota itsestäsi kuin haluat, ja sitten vaikka vain katsella muita, mitä muut ilmoittavat itsestään, kommentoivat toisiaan, millaisia ryhmiä on, liittyä niihin (ja olla hiljaa), jos haluaa. Ainoa, mitä täytyy tehdä, on löytää edes muutama kaveri, muuten siinä ei ole mitään järkeä. (P.S. Facebookissa käydään mielenkiintoisia ja syvällisiäkin keskusteluja, vaikkakin useimmiten lyhyemmin puheenvuoroin kuin esim. täällä.)

Aelita

Kirjattu
Who has lived a lie, loves the truth.

A4

• Poissa Poissa
« Vastaus #108 : 05.02.10 - klo:23:18 »
Pitääkin tutustua Twitteriin . Sitten Jaiku.
Mutta noissa on vähän yksinäistä jossei kaverit ole siellä ?
Ja turhaa on hajauttaa munia moniin koreihin , eihän niissä jokaisessa ehdi päivystämään ?
vaikka vuosi on mobiilien, pilvien ja 3d:n, niin pysytellään hetki vanhasemmassa pikkulintujen laulussa: tässä joidenkin harjoitteleman google wave-projektin listaus tviittaavista kansanedustajistamme keskellä kohuja ja kyselytunteja. kerää koko värisuora kuumimpia kunkkuja ja akkoja! koskaan ennen ei poliittinen totuus ole ollut näin tuoretta ja yhdellä aukeamalla!
-..järjen köyhyyttä..
-aivan fantastista!
-*snus*
-olis eeuussakin pilkkakirveelle töitä, perkele!
-mikä synti, herra siunakkoon!
-taitaa tulla kesä..

tviit: Jutta Urpilainen Following
on tänään Koillismaalla, vierailee Kuusamon Uistimessa, tapa kaupungin johtoa ja puhuu illalla yleisötilaisuudessa Hotelli Kuusamossa.  about 10 hours ago

hui! aika kovat otteet?!
« Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo:04:26 kirjoittanut A4 »
Kirjattu

Brio

• Poissa Poissa
« Vastaus #109 : 28.02.10 - klo:00:11 »
Olin siellä ja kyllästyin kokonaan.

Yhden jutun takia jäin koukkuun, se liittyy taiteeseen,
mutta lähdin.

En suosittele, että kannattaa paljastaa siellä yksityiselämästään
juurikaan mitään. Itse kerroin lähinnä hyvin harvoin, että menen
kahville/lenkille.
Ihmiset siellä eivät edes tienneet sitä, missä asun.

Olisi kiinnostanut puhua muutakin kuin
löpistä tyhjää.

Joskus tuli jokin mielenkiintoinen
keskustelu, mutta hyvin harvoin.

Kukaan ystävistäni ei ole siellä.

Facebook ei antanut minulle juurikaan mitään.

P.S. Korjaan. On minulla siellä sittenkin ehkä
2-3 ystävää.
Kävivät heittämässä kommentin, pari, muutaman viikon sisällä.
Jos sitäkään.

FB on varmaan joidenkin juttu, mutta kävin toteamassa
ettei ole minun juttuni.

En halua halveerata FB:a koska muuten halveeraisin
ihmisiä jotka käyttävät sitä.

Kyse on ehkä siitäkin, että elän liian erilaista elämää
ja ajattelen eri tavalla asioista.
Ajattelutapani ei kuitenkaan ehkä ole parempi
kuin FB:n käyttäjien ajattelutapa.

Oli vaan sellainen syvä vierauden kokemus.
En tuntenut kuuluvani porukkaan, eikä se ollut
kovin mieltäylentävä kokemus.

« Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo:00:38 kirjoittanut Brio »
Kirjattu

siksak

• Vieras
« Vastaus #110 : 28.02.10 - klo:00:36 »
Hi Brio. Olen vanha ystäväsi, mielestäni.
« Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo:12:25 kirjoittanut pikku »
Kirjattu

Brio

• Poissa Poissa
« Vastaus #111 : 28.02.10 - klo:00:41 »
Moi Pikku.:)
Muistan kyllä Näkökulman porukan varsin hyvin
ja tästä porukasta minulla on täysin päinvastainen kokemus.:)

Nyt kun ajattelen vähän tarkemmin niin kyllähän sinne sittenkin
liittyi joitakin kiintymyssuhteita joihinkin ihmisiin,
mutta ajattelen että he kyllä pärjäävät hyvin ilman minuakin.
« Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo:00:45 kirjoittanut Brio »
Kirjattu

Morre

• Poissa Poissa
« Vastaus #112 : 28.02.10 - klo:11:40 »
Löydyn FB:sta ja käytänkin päivittäin kun olen kotosalla. Näppärä tapa pitää kavereihin yhteyttä, sopia tapaamisia ym. Etenkin työkavereihin yhteydenpito on kivaa. Ehtii jutella kaikenlaista mitä töissä ei ehdi eikä voi puhua. Myös vuorojen vaihdot ym. sujuvat sujuvasti FB:ssa.
Kirjattu
Laske läpitte perkele! Hautaa pystyyn, että maata säästyy!
-Anton Laurila-

freedam

• Vieras
« Vastaus #113 : 28.02.10 - klo:14:21 »
Olen ollut Facebookissa ~1½ vuotta. Siitä on muodostunut minulle puolisosiaalinen yhteydenpitoväline. Se ei vaadi siinä määrin viitseliäisyyttä kuin kännyköinti, kotoa lähtemisestä puhumattakaan, joten se sopii kaltaiselleni laiskalle paskiaiselle. Reaalimaailman tuttavuudet olen karsinut minimiin, eikä niitä "kavereita" ole Facebookissakaan aivan ylettömiin.

Jonkin verran käytän keskustelutoimintoa. Koska suurimman osan tuttavistani tavoittaa nykyisellään Facebookista, olen luopunut kokonaan Messengerin käytöstä.

Tilapäivitysteni aktiivisuus vaihtelee. Joskus kuluu viikkokin etten kommentoi mitään, toisinaan teen useita päivityksiä päivässä. En pidä omaa elämääni niin kiinnostavana, että vuodattaisin aivan pikkuasioita nettiin. Mieluummin laitan päivitykseksi jonkin ajatelman poikasen, vitsin tms. Jaksan sentään kohtuullisen usein kommentoida toisten päivityksiä.

-- fd
« Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo:14:25 kirjoittanut freedam »
Kirjattu

Owdy

• Poissa Poissa
« Vastaus #114 : 08.03.10 - klo:00:44 »
Kirjattu

osu

• Poissa Poissa
« Vastaus #115 : 08.03.10 - klo:05:45 »
”Näkökulma on Facebookissa
Rekisteröidy Facebookiin ja ole yhteydessä henkilön Näkökulma kanssa.”

Kumpaa sukupuolta?

Kirjattu

Gingston

• Paikalla Paikalla
  • Kädet ylös!
« Vastaus #116 : 08.03.10 - klo:12:05 »
Ja eikun fanittamaan ;)
http://www.facebook.com/pages/Nakokulma/349934032055

Sitten ne jotka on Näkökulmalla tunnistaa mut ja ne jotka tunnen facebookissa hoksaa että kirjoittelen tänne, se siitä anonyymiteetistä.
Kirjattu
___(Y) (Y) ____
__(-.- )( -.-) ___
(")("))cc((")(")

Owdy

• Poissa Poissa
« Vastaus #117 : 08.03.10 - klo:18:38 »
 ;D
Kirjattu

Gingston

• Paikalla Paikalla
  • Kädet ylös!
« Vastaus #118 : 08.03.10 - klo:20:10 »
Mokomakin Asa, kehtaako nyt enää liittyä? =)
Kirjattu
___(Y) (Y) ____
__(-.- )( -.-) ___
(")("))cc((")(")

Kopek

• Poissa Poissa
« Vastaus #119 : 08.03.10 - klo:23:55 »
Tein Facebook-tunnuksen joskus viime vuonna, mutta hukkasin salasanan. Huomasin, ettei Facebook ei ole minua varten. Se on sosiaalinen media, ja siellä pitäisi olla omalla nimellä. Mutta jos ei ole ihmissuhteita todellisessa elämässä, ei tietokone ja internet tätä asiaa miksikään muuta.

Facebook-kuvioon kai pääsee jotenkin sisälle myös piirien ulkopuolella oleva, jos liittyy johonkin sellaiseen ryhmään, johon houtellaan ihmisiä. Halla-aho ja Ellilä ovat aktiivisia Facebookissa, ja Halla-aho taitaa blogisssaan houkutella jäseneksi - vai kaveriksi. Mutta tuollaisiin ryhmiin liittyminen omalla nimellä - sorry vaan, tulevat vanhat muistot Supon kuulusteluineen ja pidätyksineen mieleen. Kumpikin Facebook-isäntä on tuomittu oikeudessa. Jos joku vanha tuttu näkisi minun nimeni tuollaisissa ympyröissä, siitä voisi syntyä väärinkäsityksiä.

Tällä hetkellä tuntuu, että kaikilla niillä foorumeilla, joilla käyn kurkistelemasa, on hiljaista. Ainoa asia, mistä keskustellaan on maahanmuutto ja ulkomaalaiset. Olen kyllästynyt tämän aiheen jatkuvaan jauhamiseen. Haluaisin kirjoitella ihmisten kanssa valokuvaamisesta ja videokuvaamisesta ja tarinoiden kirjoittamisesta ja erilaisista luovista asioita. Tai mistä tahansa asioista, mutta ei maahanmuutosta eikä maahanmuuttokriittisistä ja maahanmuuttokriittiskriittisistä. Ehkä joskus näistäkin aiheista, mutta ei aina.
Kirjattu

A4

• Poissa Poissa
« Vastaus #120 : 09.03.10 - klo:22:40 »
Haluaisin kirjoitella ihmisten kanssa valokuvaamisesta ja videokuvaamisesta ja tarinoiden kirjoittamisesta ja erilaisista luovista asioita. Tai mistä tahansa asioista, mutta ei maahanmuutosta eikä maahanmuuttokriittisistä ja maahanmuuttokriittiskriittisistä. Ehkä joskus näistäkin aiheista, mutta ei aina.
tuttu juttu. älä huoli,..odottelemalla se löytyy ja sitä saa. antoisan aktiivisia odotteluhetkiä kaikille!
Kirjattu

MrKAT

• Poissa Poissa
    • Ööö.ottia tuota..
« Vastaus #121 : 12.03.10 - klo:18:46 »
Jos FB:n perustajalla on tämmöiset Soneran ent. pomojen asenteet:
"Facebook-verkkopalvelun perustajan ja toimitusjohtajan Mark Zuckerbergin syytetään rikkoneen Facebookin käyttäjän tietoturvaa.

Business Insider -lehden lainaaman nimettömän lähteen mukaan Zuckerberg käytti vuonna 2004 hyväkseen Facebook-palvelun tallentamia kirjautumistietoja murtautuessaan Harvard Crimson -lehden toimittajan sähköpostitiliin. "

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Facebookin+perustajaa+syytet%C3%A4%C3%A4n+yksityisyyden+rikkomisesta/1135253522232
ja
"Facebookin yksityisyyssuojan heikennykset raivostuttavat käyttäjiä"
..
Uudistuksen myötä käyttäjän sukupuoli ja asuinpaikka näkyvät kaikille yhteisösivuston asiakkaille."

http://www.mtv3.fi/uutiset/mediait.shtml/arkistot/mediait/2009/12/1015466

ja
"Facebookin perustaja Mark Zuckerberg esittää hurjan väitteen ihmisten yksityisyyteen liittyen. Hänen mukaansa netin yhteisöpalvelusivustojen nousun myötä ihmiset eivät enää odota yksityisyyttä."
http://www.mtv3.fi/uutiset/mediait.shtml/arkistot/mediait/2010/01/1031231

niin ei kiitos (erityisesti koska minun nettisivut mainittu kansainv. islamilaisilla sivuilla).
Kirjattu

...

• Deep Peace
  • Poissa Poissa
« Vastaus #122 : 12.03.10 - klo:18:58 »
Tuon lisäksihän Zuck kusetti koko idean työnantajiltaan. Kantsii lukea tuo Business Insiderin, muistaakseni, kolmiosainen juttu.
Kirjattu
"Time waits for no one
No holy saviour came again
It's here now, my old friend
And it's time to go home...
Back to the stars"

Gingston

• Paikalla Paikalla
  • Kädet ylös!
« Vastaus #123 : 12.03.10 - klo:23:17 »
Se sitten siitä Näkökulman Facebook seikkailusta, ei ole enää